Ceramika Paradyż z instalacją w przestrzeni miejskiej w Gdyni

Ceramika Paradyż otwiera nowy rozdział w działaniach na rzecz poprawy jakości i estetyki w przestrzeni miejskiej. Od wczoraj mieszkańcy i goście odwiedzający Gdynię mogą podziwiać płaskorzeźbę na budynku przy ul. Zygmunta Augusta 2. Inspiracją dla nowo powstałej instalacji były żywioły wody i wiatru, a także bliskość morza. Z kolei modułowa forma płaskorzeźby nawiązuje do stylistyki modernizmu lat 60. 

Celem wspólnego projektu Ceramiki Paradyż, Traffic Design i pracowni UVMW była modernizacja budynku, który dotąd nie zwracał na siebie uwagi i niczym się nie wyróżniał. W efekcie za sprawą instalacji zarówno budynek, jak i jego najbliższa okolica zyskały zupełnie nowe oblicze. Do stworzenia płaskorzeźby wpisującej się w charakter modernistycznej Gdyni wykorzystano 128 m2 płytek Ceramiki Paradyż, które ułożone zostały modułowo w dwóch warstwach na odpowiednio przygotowanym i zaprojektowanym stelażu. Wszystkie elementy zostały odpowiednio dopasowane do projektu dzięki precyzyjnej technologii water jet, polegającej na cięciu pod wysokim ciśnieniem wodą z piaskiem kwarcowym. Na potrzeby realizacji wykonano, aż 2227 linii cięcia.

Tematem przewodnim naszego projektu są dwa żywioły: wiatr i woda. Zależało nam, aby w projekcie podkreślić bliskość morza. Uznaliśmy, że możemy przedstawić fasadę budynku jak taflę wody zdeformowaną przez wiatr. Zainspirowały nas polskie mozaiki i murale z lat 60-tych, a naszą kompozycją chcieliśmy nawiązać do historycznych realizacji, dynamicznych kształtów budujących wyimaginowane światy i przestrzenie (prace Witolda Skulicza, Witolda Cęckiewicza i Czesława Dzwigaja) – mówią twórcy z warszawskiej pracowni UVMW.

 

Pragniemy, aby dzięki naszym produktom piękno, którym się otaczasz, inspirowało innych. Tak brzmi misja firmy, która dzięki takim realizacjom nabiera szczególnego znaczenia. W wyniku zaawansowania najnowszych rozwiązań technologicznych, rzemieślniczej pracy i kreatywnego podejścia powstała instalacja, która nadaje nowego charakteru budynkowi i otaczającej go okolicy. To bez wątpienia duża zasługa naszego partnera, zespołu Traffic Design, który zna miasto i jego charakterystykę oraz kreatywnego konceptu projektantów z pracowni UVMW. Zrealizowany projekt potwierdza, że współpraca firm produkcyjnych, stowarzyszeń i projektantów jest nie tylko efektywna, ale również przynosi piękne, artystyczne rezultaty – mówi Tomasz Popielawski, rzecznik prasowy Ceramiki Paradyż.

Projekt gdyńskiej mozaiki powstał w ramach festiwalu Biennale Traffic Design, który w tym roku odbywa się już po raz 8. Program wydarzenia jest tworzony w oparciu o rekomendacje z badań potrzeb mieszkańców Gdyni tj. wprowadzanie eleganckiego detalu architektonicznego, odnawianie elewacji czy porządkowanie przestrzeni publicznej. Wzorem poprzednich lat do obecnej edycji festiwalu zaproszono wiodących polskich projektantów i studia projektowe m.in. Oskara Ziętę i Threedotstype, Studio UVMW czy Studio Syfon. Działania artystyczne uzupełnia program wydarzeń okołofestiwalowych: debata, prezentacje, warsztaty, gra miejska, wernisaże, sekretne pokazy filmowe, spotkania z twórcami.

 

Tworząc kolejne realizacje sięgamy po nowe dla nas technologie, także te, które kiedyś były popularne, a dziś rzadko są stosowane przy tworzeniu sztuki w przestrzeni publicznej. Rzeźba architektoniczna projektu warszawskiego studia UVMW na jednym z gdyńskich budynków została wykonana z użyciem gresu Tecniq Mat Bianco firmy Ceramika Paradyż. Ważne dla nas było nie tylko wsparcie produktowe, ale także technologiczne. Dzięki fachowcom z fabryki Ceramiki Paradyż projektanci i kurator Biennale mogli dopracować wizję rzeźby, która przez wiele lat będzie zdobiła jedną z gdyńskich ulic. Możemy dziś śmiało powiedzieć, że współpraca z firmą Ceramika Paradyż była dla nas i dla naszych artystów niezwykła ze względu na możliwość poznania procesu powstawania materiałów i pełne wsparcie przy powstawaniu naszej realizacji. W tym sensie traktujemy Ceramikę Paradyż i jej pracowników jako współautorów i twórców sztuki w przestrzeni publicznej – mówi Monika Domańska, Stowarzyszenie Traffic Design.

 

Zapraszamy na www.paradyz.com oraz www.sklep.paradyz.com

 

Ceramika Paradyż to wiodący producent płytek ceramicznych w Polsce. Od 29 lat tworzy produkty zaprojektowanie świadomie i z odwagą jaka jest niezbędna do kreowania trendów. Kolekcje produktowe Ceramiki Paradyż są komplementarne, oferując klientom płytki ścienne, podłogowe oraz elementy ozdobne w wielu formatach. Zapleczem firmy jest pięć zakładów produkcyjnych, których parki technologiczne należą do najnowocześniejszych w Europie oraz magazyn wysokiego składowania z systemem kompletacji i wysyłki wyrobów gotowych „Paradyż Logistics & Trade”. Ceramika Paradyż zatrudnia ponad 1600 pracowników, będąc tym samym jednym z największych pracodawców w regionie. O sile przedsiębiorstwa stanowią trzy marki własne. Paradyż jako marka parasolowa, oferująca szeroką paletę kolekcji w różnych stylach i formatach oraz dwie submarki pod marką główną – Paradyż My Way dedykowana dla klientów, którzy poszukują indywidualnych i nowatorskich rozwiązań w zakresie wzornictwa oraz Paradyż Classica (dawniej Kwadro Ceramika) skierowana do segmentu klientów, którzy cenią klasyczną elegancję w atrakcyjnej cenie. Ceramika Paradyż śmiało sięga po najbardziej prestiżowe nagrody w dziedzinie designu i gospodarki – m.in. Red Dot Design Award 2016 dla kolekcji Trakt, tytuł Ambasador Polskiej Gospodarki 2016, Złote Godło w kategorii QI Product w konkursie Najwyższa Jakość Quality International, Wielka Perła Ceramiki UE 2016 z Diamentami oraz nagroda za kolekcję Elanda / Elando w międzynarodowym konkursie iF Design 2017. Ceramika Paradyż to także wieloletni Mecenas Łódź Design Festival, największego wydarzenia poświęconego wzornictwu w tej części Europy. Liczne wyróżnienia potwierdzają przewodnią rolę firmy nie tylko na rodzimym rynku materiałów budowlanych i wyposażenia wnętrz. Ceramika Paradyż dziś to także wizytówka polskiego przemysłu, której produkty zyskują uznanie klientów w ponad 50 krajach świata.

 

UVMW to zespół projektantów specjalizujących się w tworzeniu świeżych i nieszablonowych rozwiązań z zakresu grafiki i komunikacji wizualnej. Dostarczamy kreatywne rozwiązania dla biznesu, nauki i kultury. Realizujemy wiele nietypowych zadań graficznych od małych form po duże systemy identyfikacji. Jesteśmy autorami identyfikacji m.in Radia Zet, Telewizji Metro, Narodowego Instytutu Audiowizualnego, Fundacji Sztuki Polskiej ING.

Nasze projekty były wielokrotnie nagradzane w najważniejszym polskim konkursie reklamowym KTR.

Stowarzyszenie Traffic Design prowadzi działania projektowe i edukacyjne skoncentrowane wokół estetyki i sztuki w przestrzeni publicznej. Flagowe projekty organizacji to Festiwal, który od 2011 roku odbywa się w Gdyni oraz wydarzenie re:design, które jest realizowane od 2014 roku. Traffic Design na swoim koncie ma kompleksowe realizacje estetyzacyjne w Trójmieście, Warszawie oraz w mniejszych miastach. Murale, szyldy, projekty artystyczne realizuje całościowo, nadzorując fazę projektową i wykonawczą. Stowarzyszenie Traffic Design zostało uhonorowane nagrodą Towarzystwa Urbanistów Polskich, dwoma statuetkami Design Alive Awards oraz wyróżnieniem w konkursie Innovation in Design Awards 2018.

KontaktPolub nas na FacebookuSklepy firmDodaj ogłoszenieWyszukiwarka firm